maandag 25 juli 2011

Amy Winehouse is niet meer

Amy Winehouse is niet meer

Amy Winehouse is niet meer
 
"They tried to make me go to rehab, but I said no, no, no..."

Ze wordt nu al genoemd in hetzelfde rijtje als Kurt Cobain en Jimi Hendrix. Beide artiesten zijn net als Amy Winehouse op 27-jarige leeftijd overleden.

Dood in bed
Amy werd zaterdag 23 juli 2011 dood gevonden in haar bed. Een vriend en vertegenwoordiger van de zangeres vertelde: "Ze was in haar slaapkamer, nadat ze had gezegd dat ze ging slapen. Toen de bewaker haar wakker kwam maken, merkte hij dat ze niet meer ademde."

Verloren dochter
Haar plotselinge dood kwam voor de ouders van Amy als een schok. Toch zei haar moeder al eerder dat ze geloofde dat het slechts een kwestie van tijd was voordat Amy zou overlijden. "Ze leek er weer bovenop te komen, maar haar plotselinge overlijden heeft me eigenlijk nog niet geraakt", vertelt Janis tegen Sunday Mirror. Amy’s vader zat in het vliegtuig richting New York toen hij het slechte nieuws hoorde. "Dit is niet waar. Ik ben er kapot van. Ik pak het volgende vliegtuig terug. Ik kom naar huis. Ik moet bij Amy zijn", reageerde de aangeslagen vader.

Ex voelt zich schuldig
Blake Fielder-Civil, de man van wie Amy in 2009 scheidde, denkt dat het zijn schuld is dat Amy is overleden. Dit zegt transseksueel Mia McHugh, die beweert dat ze heeft gedatet met Blake, op metro.co.uk. "Ik sprak Blake vandaag. Hij is helemaal van streek. Hij denkt dat het zijn fout is en krijgt het niet uit zijn hoofd. Maar hij moet zichzelf niet de schuld geven. We weten nog niet waaraan ze is overleden."

Vorige week vrijdag zei Sarah Aspin, de nieuwe geliefde van Blake, nog dat Amy hem midden in de nacht belde voor telefoonseks. Blakes moeder Georgette is bang dat Amy niet alleen zichzelf, maar ook Blake de dood injaagt. "Blake zal zichzelf van het leven beroven. Hij kan niet leven zonder haar."

Fans herdenken Amy voor haar huis, Amy met Blake Fielder-Civil & Amy met haar vader

Overdosis?
Er wordt zo snel mogelijk autopsie op het lichaam van Amy uitgevoerd. Haar lichaam is per ambulance naar een mortuarium in Londen overgebracht. Zeker is dat er geen arrestaties zijn verricht in verband met het overlijden van de zangeres.

Amy stond bekend om haar drank- en drugsmisbruik. Verschillende media speculeren dan ook over een overdosis als doodsoorzaak. Vorige maand stond de zangeres nog zo dronken op het podium in Servië, dat ze niet meer in staat was om op te treden. Haar fans jouwden haar uit, waarna ze besloot haar tour door Europa te onderbreken.

BN’ers reageren geschokt
Ook bekend Nederland reageerde vol ongeloof, toen het nieuws zaterdag bekend werd. ‘De wereld heeft een van haar grootste talenten verloren vandaag’, twitterde Caro Emerald. Thomas Acda noemt Amy een ‘arme sukkel’. ‘Ik vind het heel erg hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar iemand wiens grootste hit is: They tried to make me go to rehab, but I sai no, no, no…’

(Bronnen: metro.co.uk, nu.nl & showbizzspy.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten